Livskvalité?

Vad är livskvalité? 
Igår var vi på en träff för cancerdrabbade, vi var yngst....de andra typ pensionärer med bröstcancer som kände varandra. 
Men de som höll i det var bra, det var två kuratorer, först pratade den ena om just stöd och bidrag och hjälp vi kan få. Det är ju faktiskt inte bara jag som är drabbad utan hela familjen. Jag har 100 dagar till anhöriga som de kan plocka ut när som helst, behöver inte vara i samband med något läkarbesök eller behandling utan de är till för mig och mina anhöriga att vi ska må väl. 
Det är slitet att jobba heltid och samtidigt göra allt i hemmet som vi annars delat, och samtidigt sällskapa mig lite på kvällarna. Men vi kämpar på!
Nu har vi så smått börjat med flytten ut till Tallbacken, jag längtar sååå tills det är klart. Jag försöker göra det jag kan och orkar, just nu är det inte så mycket, men jag måste 💪 
Men tillbaka till livskvalité, vad är det  egentligen?
God ekonomi?
Jobb?
Vänner?
Bra och omtänksamma vänner?
Glädje?
Att få vara frisk?
Jag tycker nog att bara få leva och ha glädjen att leva, tillsammans med sin familj och sina goda vänner som finns där. Hur länge jag ska leva är det ingen som vet, och faktiskt så är det inte någon som vet det. Det gäller att ta tillvara på livet ❤
Vänner har jag många, alla står en nära på sitt eget vis, och det är som jag sagt tidigare att jag uppskattar er allihop, bara ett sms, telesamtal, en hälsning på annat vis det betyder mycket ❤
Nu är det fredag och jag skulle varit på bassängträningen men vaknade med huvudvärk så det blev tyvärr inget, igår var det gymträning och det var sista gången för mig, det ät för ansträngande....trist är det att jag eller mina muskler inte orkar. 
Vi åker ut till Tallbacken i em, ska plocka o fixa där så vi kan börja köra ut möbler och saker från förrådet. Sen på lördag är det fest hos Vicky och det ska bli så roligt att få träffa hela det gänget 😃 
Nästa vecka är det sen dax igen för behandling tisdag och onsdag. 😱 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Försöker alltid leva så att varje dag räknas. Inte lätt alla gånger men det är som du säger, ingen vet när det tar slut! Kram

2017-04-07 @ 10:40:06
Postat av: Anonym

Maria du ger andra så mycket genom att dela din blogg 🌷 Tack Heléne

2017-04-07 @ 15:43:51
Postat av: Anonym

Maria du ger andra så mycket genom att dela din blogg 🌷 Tack Heléne

2017-04-07 @ 15:43:52
Postat av: Anonym

Så bra skrivet 😘 du vet var vi finns ❤❤

2017-04-07 @ 17:37:34
Postat av: Lena

Stor kram till dig från mig

2017-04-07 @ 18:47:10
Postat av: Anonym

Tall backen bli bra! Ingen trappa och du kan lätt komma ut och göra den där promenaden, njuta av vattnet, vännerna och "nya" stugan och bara ett ställe att städa😜. Kraaam ❤ Anette

2017-04-07 @ 21:20:31
Postat av: Anonym

Å vad du är modig som skriver så fint och är så öppen❤Njuta är en gåva, du är så fantastisk som kämpar på så tappert💪💪💪

2017-04-07 @ 22:00:16
Postat av: LOTTA

Mycket tänkvärt & viktigt...<3
Jag finns här om du behöver mig, hoppas du vet det<3
Kram i solen :)

2017-04-11 @ 10:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0