Onsdag 17 maj

Igår var det en vecka sen som vi fick beskedet av doktorn....det har hänt en del sen dess. 
I fredags var det kalas hos Stefan, min bror, och Emil har ju inte sett mig live utan hår, han gömde sig bakom ryggen på sin mamma o så faster faster och visste inte hur han skulle göra. Det gick bra när han fått en kram och fick känna på mitt huvud. Vi satt o soffan, sen gick han upp o hämtade sin Uggla peruk till mig.
 
På lördagen sen så vaknade jag och hade sååå ont i rumpan....det värkte hur jag än satt eller låg, på söndagen kom febern och smärtan fortsatte....måndag morgon och fortfarande feber, jag ringer in till lasarettet så de förbereder akuten att jag kommer, det visar sig vara en varböld som sitter inne i rumpan, ingen trevlig undersökning....tre doktorer är där och rotar. Blir uppskickad till op men när jag vaknade så hade de inte kunnat göra nåt då den inte var mogen. Tanken var att de skulle skära i den och tömma den....men jag blev inlagd istället och fick antibiotika, har fått komma hem idag, och mår bättre. Så skönt att slippa smärtan. 
Igår var det tisdag och vi hade träff med doktorn nr2 från onkologen, de gör alltid så att det är två som tittar på en patient när man får ett sånt besked som jag fick förra veckan. Jag har träffat denna doktor innan oxå, jättebra. Då hon och Göran diskuterar mig i vanliga fall så hade vi inte så höga förväntningar men det fanns ändå ett hopp. Vi börjar med att gå igenom vad Göran så och diskuterade det, och jag säger att det känns inte rätt att ge upp nu...nä så hon vi provar ett annat cellgift. Ja så jag och jag ställer upp på allt, är gärna försökskanin, så hon skulle ringa till Lund och se om de har någon studie jag kanske kan va med i. Så det tändes en gnutta hopp igen. Det kan ge mig lite mer tid hoppas vi. 
Detta är läget just nu. Hoppas på det bästa. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uggla peruken är ju helrätt!!! Bra Emil!!. Nu hoppas o tror jag på den nya behandlingen o på doktorerna i Lund 👍🏼 Kram C

2017-05-17 @ 17:28:23
Postat av: Anonym

Heja Emil😊 Hoppas på de nya behandlingarna.kram Maria

2017-05-17 @ 18:36:04
Postat av: Anonym

Helt rätt att inte ge upp. Hoppas och tror på dig Maria. Kör på när du har ork och ta det lugnt när kroppen vill vila. KRAM

2017-05-18 @ 10:01:36
Postat av: Anonym

Ha nu en underbar helg med värme o bubbel😍🤗😎 Kraaam Anette

2017-05-19 @ 20:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0